Friday, January 30, 2009

berapa hari lagi tibanya februari?

pada hari ini nadia nak cakap bahasa melayu. sebenarnya, masa awal2 dulu memang dah terasa nak wat blog ni dalam bahasa melanau, eh bukan.. bahasa melayu.. tp, tak taw nak bahasakan diri macam mana. AKU? kasar sangat. saya, I, kita, orang.. haha.. geli jer.. tambahan pula, kwn2 baru nadia kat sini tak berapa fasih bahasa melayu.. so, jd lah blog ni bahasa inggeris. walaubagaimanapun, hari ini nadia terasa untuk menulis dalam bahasa melayu la pula. saje je. hahaha... mengisi masa lapang. =) ..

kembali kepada topik hari ini.. tak sabarnya menunggu bulan februari.. kenapa? bukan sebab bulan ni harinye sikit, juga bukan sebab bulan ni ada hari kekasih.. tp, sebab elaun bulanan bakal tiba! ya-ha. itu dia sebenarnya. bulan januari ni dah banyak spend. ni semua sebab baju sejuk baru, beg baru dengan kasut baru. perghhh... banyak benda baru bulan nih! kena menginsafkan diri balik nih. kalau kat malaysia, tak de nye nak berbelanja macam gini. iye la. kat malaysia, tunggu komuter sampai berpeluh2. duit belanja pun cukup untuk beli makanan dengan novel je. mana kisah nak beli baju baru ke kasut baru ke.. duduk rumah lagi best. tengok tv, baca novel, masak, makan, tidur... memang betul2 berehat tuh.. haha... sekali sekala pergi pasar malam pekena roti john, goreng pisang, cendol pulut, cempedak, kebab.. memang umph laahh!!

akhir kata.. mari lah FEBRUARI.. datanglah...
wahai FeBRUARI, ku menanti mu..

No comments:

Post a Comment